Monday, October 31, 2011

En tur til Indien...

"At rejse er at leve" siger nogen. Hvad så hvis du ikke har nogen penge? Så bliver det lidt svært at rejse. Der er jo selvfølgelig muligheden for at tomle den, men det er jo ikke lige os allesammen der finder den rejseform lige luksuriøs.

Ja, jeg indrømmer, jeg er lidt af en "dronning" når jeg skal rejse. Ja tak til minimum 4-stjernet hotel, selvfølgelig med ALT hvad det indebærer, selvom jeg nok ikke får udnyttet halvdelen af det. Hvem tager f.eks. på ferie for at sidde på internettet hele dagen? Ikke mig. Jeg skal da ude og se på seværdighederne og stranden (som selvfølgelig ligger mindre end 100 meter fra hotellet, så mine små velplejede fødder ikke bliver alt for stressede...ej okay, det er så også at overdrive, men you get the point ;-) )

Luksus er helt klart at foretrække. Ikke kør-selv-ferie eller cykel-ferie eller hvad den slags hedder - der står jeg altså af, bogstavelig talt! Frem med flyet, tak. First class ville da være optimalt, men okay economy kan altså godt gå her. Chancen for at man styrter ned med resten af flyet (hvis det skulle ske altså) er nok den samme på first class.

Tilbage til det kulturelle. Jeg går helt klart ind for at opleve den lokale kultur, når man nu er taget til en fremmed del af verden. Hvis jeg nu skulle vælge at tage til Indien ville jeg da klart prøve, at ride på elefanter og sejle på Ganges floden. Taj Mahal skal da også ses, men sådan noget som at komme ud i nogle af de små landsbyer og opleve landets historie tættere på, hører da også med. En hurtig weekendtur til Paris eller London er nu nok mere for shoppe end for at se meget andet end lige den nærmeste kultur, såsom Eiffeltårnet og Big Ben.

Apropos Big Ben, så hælder det faktisk nu hele 45 centimeter fra sit tidligere center, svarende til 0,26 grader. Synderen til hældningen på det ældgamle legendariske tårn er undergrundsbyggeriet i Londons gader, det er simpelthen blevet for meget for Store Ben nu. Til sammenligning hælder tårnet i Pisa dog hele 4 grader, but still one may wonder...

Anyway, god tur til Indien hvis det skulle have inspireret og hvis ikke, så god tur der hvor tomlen, cyklen, bilen, toget eller flyet nu ellers bringer dig hen på din næste rejse.

0 kommentarer:

Del...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites